فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی

فروش انلاین فرش ماشینی

فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی

فروش انلاین فرش ماشینی

شهر فرش ماشینی

  • ۰
  • ۰

بهترین فرش ماشینی چیست؟

یکی از مهمترین اطلاعاتی که قبل از خرید هر چیزی باید داشت این است که انواع جنس موجود در بازار را شناخته و از میان آنها بهترین جنس را انتخاب کرد.

هنگام خرید فرش ماشینی نیز باید اینچنین آگاهانه عمل کرد.زیرا تولید کنندگان فرش ماشینی زیاد بوده و بازار فرش پر از انواع فرش ماشینی می باشد.

که باید برای تشخیص بهترین فرش ماشینی، در مورد انواع جنس و مشخصه های لازم درباره ی شناخت فرش ماشینی اطلاعات داشته باشیم.

فرش ماشینی از لحاظ کیفیت بافت و الیافی که به وسیله ی آن بافته میشود، به چهار دسته تقسیم می شود، که عبارت است از :

فرش ماشینی پشم

فرش ماشینی اکریلیک ،اکریلیک هیت ست

فرش ماشینی پلی استر

فرش ماشینی پلی پروپلین

 مقاله مرتبط: همه آنچه لازم است در مورد خرید فرش بدانید


 

الیاف فرش ماشینی در کدام قسمت های فرش ماشینی به کار می رود؟

به طور کلی ساختمان هر فرش از سه نوع نخ تشکیل می شود. که این سه نوع ، نخ تار، نخ پود، نخ خاب یا پرز می باشد.

 

نخ پرز چیست؟

از این نخ برای بافت گره های رنگی فرش استفاده می شود. و قسمتی از فرش است که دیده می شود وبه وسیله ی دست، لمس می شود. این نخ نسبت به نخ پود، به صورت گره یا به شکل u قرار می گیرد.

 

نخ پرز از جنس الیاف به شرح زیر بافته می شود:

نخ اکریلیک

مخلوط نخ اکریلیک و پلی پروپلین ، به صورتی که مخلوطی از نخ اکریلیک و پلی پروپلین ریسیده می شود.

صد در صد پلی پروپلین ( p.p یا بی سی اف)

پلی استر یا ابریشم مصنوعی

 

نخ تار چیست؟

نخ تار به نخ عمودی قالی گفته میشود. این نخ به صورت پنبه و پلی استر ریسیده می شود. کیفیت الیافی که مورد استفاده قرار می گیرد و نوع ریسیدن آن در دوام و زیبایی فرش تاثیر گذار است. این نوع نخ بیشتر در فرش های اکریلیک مصرف می شود .

اما اگر نخ پرز قالی پلی پروپلین یا بی سی اف باشد نخ تار آن فرش نیز از جنس همان نخ پرز یعنی نخ بی سی اف استفاده می شود. علت این امر این است که نمیخواهند برای این نوع جنس فرش ماشینی هزینه کرده و سبب این شوند که قیمت آن بالا رفته و از دسته ی فرش های ارزان قیمت خارج شود.

 

نخ پود چیست؟

نخ پود به نخ افقی به کار رفته در دل فرش گویند. نخ پود در فرش های پشمی و اکریلیک، 100 درصد پنبه می باشد.

لازم به ذکر است که مهم ترین عامل در تعیین کیفیت فرش همان نخ پرز است. که یا از جنس اکریلیک است و یا اینکه از جنس موارد ذکر شده در بالا می باشد.

 

قیاس بین فرش های ماشینی

این مقایسه بین فرش های ماشینی را می توان از لحاظ مختلف بررسی کرد.


کیفیت و طول عمر

 از لحاظ کیفیت، دوام و طول عمر، میتوان به این نتیجه رسید که فرش اکرولیک نسبت به فرش های بی سی اف، درصد دار و فرش پلی استر ، کیفیت بالاتری دارد. و طول عمر بیشتری دارد.

فرش های اکرولیک تا بیش از 300 سال عمر می کنند. ولی فرش های بی سی اف و پلی استر عمر کوتاهی داشته و در زمان بسیار کوتاه نرمی و لطافت خود را از دست می دهند و باید تعویض شوند.

 

آبرفت و پاخوری

از نظر آبرفت فرش و یا کوتاه شدن ان اگر بخواهیم بررسی کنیم، باید ذکر شود که فرش اکرولیک در اثر استفاده ی طولانی مدت، که به پاخوردگی موسوم است، دچار تغییر بسیار ناچیز می شود.در صورتی که فرش های غیر از اکرولیک که از ان نام برده شده، فرش دچار کج شدگی و یا تغییر شکل میشود، و بعد از مدتی استفاده شاهد این موضوع خواهیم بود که قد یا پهنای فرش مان کم شده است.

 

شست و شو و نور

از نظر شست و شو ی فرش باید ذکر شود که فرش اکریلیک، در اثر شست و شو کیفیت اش کاسته نمیشود. همچنین از نظر قرار گرفتن در معرض نور که فرش های اکریلیک هرچقدر در معرض نور مستقیم قرار بگیرند تغییر رنگ نداشته و کهنه نمیشوند.

و در مورد فرش های اکریلیک برعکس است و در اثر شست و شو جلوه و زیبایی فرش از دست رفته و در برابر نور رنگ ان ثبات ندارد و از بین می رود.

 

از نظر گرما

فرش های اکریلیک در برابر گرمای مستقیم مقاومت بالایی داشته و این ویژگی فرش اکریلیک را از سایر فرش ها متمایز می کند. تست گرما بر روی فرش اکریلیک به گونه ای است که با گذاشتن اتوی داغ بر روی فرش هیچگونه اتفاقی روی آن نمی افتد، در صورتی که فرش ماشینی از جنس پلاستیک در اثر گرما دچار سوختگی و فرورفتگی می شود.و فرش از بین می رود.

 

از لحاظ سایش

از نظر فرسایش، فرش اکریلیک دچار تغییر نشده در صورتی که سایر فرش ها دچار خوردگی و پوسیدگی به مرور زمان میشوند.

 

از نظر زیبایی

فرش های ماشینی اکریلیک از نظر زیبایی و رنگ پذیری و درخشندگی و زنده بودن رنگ ها قابل مقایسه با سایر فرش ها نیست.


مقاله مرتبط: اکریلیک هیت ست شده یعنی چه ؟


 

مشکلات فرش اکریلیک

در مقابل تمام مزایایی که فرش اکریلیک نسبت به سایر فرش ها دارد، یک مشکلی که کاربران وخریداران از استفاده از این فرش ماشینی دارند این است که نخ اکریلیک بسیار پرز می دهد، و در کوتاه مدت فرش اکریلیک جذب طبیعت نمی شود.

در صورتی که فرش پلی استر و بی سی اف به مرور زمان پودر شده و در فضا پراکنده شده و در طبیعت جذب می شود.

 

 

مزیت های فرش پلی استر و بی سی اف

تا به اینجا از مزایای فرش اکریلیک و معایب فرش های پلی استر و بی سی اف گفته شد. که در این قسمت به توصیف ویژگی های مثبت این دست فرش ها گفته می شود، که این فرش ها دارای خصوصیاتی است که در مواردی فرش های پلی استر به فرش های اکریلیک ترجیح دارد و میتوان به جای فرش اکریلیک از این دست فرش ها خریداری کرد.

مقایسه و ذکر ویژگی های فرش های ماشینی به دلیل تکذیب یکی و تعریف دیگری نیست.بلکه شما باید با اطلاع از همه ی ویژگی های فرش های ماشینی به انتخاب فرش ماشینی مناسب و مد نظر خود بپردازید.

 

1- رنگ پذیری فرش های پلی استر بسیار خوب است به همین دلیل هزینه ی رنگ آمیزی این فرش ها کمتر از سایر الیاف می باشد. همچنین تنوع رنگی این فرش ها بیشتر از سایر فرش هاست.

فرش های پلی استر نسبت به فرش های پشم و اکریلیک ارزان تر هستند.

2- از دیگر ویژگی هایی که می توان برای این نوع فرش متصور بود، عدم جذب رطوبت آن است. به همین علت این نوع فرش ها برای مکان هایی که پر از رطوبت است مناسب می باشد.

اگر این فرش ها شسته یا مرطوب شوند، در زمان بسیار کوتاهی خشک می شوند

3- از معایبی که این فرش ها دارند این است که آلودگی را به خود جذب میکنند. اما اگر الودگی ها از پایه ی الودگی های روغنی باشند، پس از اینکه به الیاف جذب شوند به سختی قابل شست و شو خواهند بود و الودگی های محلول در آب به اسانی از روی فرش پاک خواهند شد.

 

با توجه به مزیت هایی که از فرش اکریلیک و فرش پلی استر گفته شد، نتیجه میشود از فرش های پلی پروپلین و پلی استر در فضاهای باز، استخرها، آشپزخانه و سایر محل هایی که برای کف پوش آن هزینه ی زیادی لازم نباشد، میتوان استفاده کرد.

 

 

در الیاف اکریلیک درجه کیفی های متفاوتی وجود دارد، که الیاف با درجه کیفی بالا ، فرشی دارای کیفیت بالا را نتیجه میدهند.

الیاف با کیفیت کمتر پرزدهی زیادی دارند. و در نتیجه مهم ترین عامل تصمیم گیری در خرید فرش که همان قیمت می باشد، با توجه به کیفیت الیافی که در فرش به کار می رود، تعیین میشود.

 مقاله مرتبط : درجه بندی فرش ماشینی 

 


  • ۹۷/۰۸/۲۶
  • سورنا کارپت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی