فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی

فروش انلاین فرش ماشینی

فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی

فروش انلاین فرش ماشینی

شهر فرش ماشینی

  • ۰
  • ۰

رنگ های مناسب برای اتاق خواب

رنگ کلا تاثیرات زیادی دارد .و بسته به اینکه کاربری فضا چیست و چه هدفی در ان فضا دنبال می شود ، رنگ های متفاوت برای رنگ امیزی فضاها انتخاب می شود .اتاق خواب محلی است برای استراحت کردن و خوابیدن و فضایی است که باید در ان احساس راحتی کرد .

رنگ ان تاثیر به سزایی در کیفیت خواب دارد .اگر دوست دارید که از خواب عمیق و ارام وراحت برخوردار شوید ، بهتر است که علاوه بر انتخاب یک تخت خواب راحت ،از رنگ های مناسب و ارامش بخش برای اتاق خواب خود استفاده نمایید .

روحیه ی هر کس متفاوت با دیگری است و تاثیرات رنگ ها بر روی انسان ها باهم متفاوت است .و یک انسان بسیار ارام بهتر است از رنگ های تندتر و یک انسان پر هیجان برای اندکی ارامش بهتر است که اتاق خود را به رنگ های سرد و ارامش بخش و خنثی استفاده کند .

اگر شب ها نمیتوانید بخوابید ، باید علت ان را در طول روز خود و در افکار خود جست و جو کنید .اما باز می توانید ان را به وسیله ی برخی چیزها مثل کتاب یا ورزش یا رنگ اتاق خواب تان تعدیل کنید .

مقاله مرتبط : رنگ بنفش در دکوراسیون 


علل بیخوابی 

علت هایی که باعث بیخوابی یا بد خوابی می شود ، عبارت است از :

بیکاری ، در طول روز خوابیدن ، افسردگی ، صبح زیاد خوابیدن ، اخبار بدی که در طول روز دنبال می کنیم ، مشکلات خانوادگی ، گرفتاری ها و یا نگرانی برای اینده و سرو صدا های بیرونی و جرو بحث ها و بد خواب شدن ها ست .

اما نگران نباشید ، هر چقدر هم که مشکل داشته باشید میتوانید به وسیله ی رنگ ها ان را حل کنید .

پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که رنگ اتاق خواب و نور چراغ تاثیر بسیاری در کیفیت خواب شما دارد .

شما می توانید رنگ دکوراسیون منزل تان را به گونه ای انتخاب کنید که برای ارامیدن شما در طول روز مناسب باشد .

وسایل اصلی اتاق شما که به وسیله ی انها می توانید ان فضا را فراهم بیاورید ، رنگ دیوار ، تخت خواب و فرش اتاق و صندلی های اتاق تان باشد البته پرده نیز بی تاثیر نیست .

اول از همه اینکه اتاق تان را شلوغ نکنید و در یک اتاق خلوت خواب و استراحت راحت تر ، بیشتر اتفاق می افتد .

هر رنگ احساس خودش را دارد ، می تواند که واکنش های روانشناختی متفاوتی را در پی داشته باشد .

اول از همه باید اگاه باشید که هر رنگ چه تاثیری روی وضعیت خواب دارد .

 

ترکیب رنگ ابی و سبز وزرد

پژوهش ها و مطالعاتی روی رنگ ها و تاثیرات انها صورت گرفته است که نتایج انها شگفت انگیز است .رنگ ابی ، رنگی است که در دسته رنگ های سرد قرار میگیرد و میزان ضربان قلب و فشار خون را کاهش می دهد .

ترکیب سبز و زرد ، بر کیفیت خواب اثر خوبی دارد .وقتی از این رنگ ها در اتاق خواب تان استفاده می کنید ، باید بگویم احتمالا بتوانید ، در حدود 7 ساعت راحت بخوابید .

تحقیقی صورت گرفته ، که تعدادی افراد را با توجه به رنگ اتاق خواب شان به چالشی دعوت گرده اند که فهمیده اند کسانی که در اتاق خواب شان رنگ ابی و سبزو یا زرد به کار رفته است خواب بهتری نسبت به سایرین دارند .

به گفته ی محققین این پژوهش که روی 2000 خانه بررسی انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند ، در شبکه ی چشم ما سلول های دریافت کننده وجود دارد .که به رنگ ابی بیش از سایر رنگ ها حساسیت نشان میدهد .این سلول ها اطلاعات دریافتی به مغز و بخشی از مغز را که ریتم 24 ساعته بدن ما را کنترل می کند ، مخابره کرده و روی عملکرد و احساس ما اثر می گذارند .

پس میتوانید از فرشی به رنگ ابی ، پرده ای به رنگ زرد و دیوارهایی رنگ امیزی شده به رنگ سبز برای افرینش این فضا استفاده نمایید .

یا اینکه به گونه ای که دوست دارید این ترکیب رنگ را به اتاق خواب تان بیافزایید.

 

ترکیب رنگ قرمز و بنفش

اگر از این رنگ ها در اتاق خواب تان استفاده کرده اید ، بهتر است بگویم که خواب خوبی نخواهید داشت .زیرا این رنگ ها تحریک کننده هستند .و خواب را به کمتر از 6 ساعت می رساند .افرادی که دراین محیط ها می خوابند ، خوابی حدود 5 ساعت و نیم دارند .

چون این رنگ ها تحریک کننده ی ذهن هستند و خلاقیت را در فرد بیدار می کنند وذهن را فعال نگه می دارند و نمی گذارند برای اندکی استراحت خاموش شود .

این رنگ ها باعث می شود که فرد رویاهای واضح بیشتری ببیند و صبح با خستگی بیشتری بیدار شود .

 

ترکیب رنگ خاکستری و قهوه ای

این دو رنگ یک در دسته رنگهای خنثی و دیگری در دسته رنگ های گرم دسته بندی می شوند .رنگ قهوه ای اگر چه رنگ زیبایی است و در کنار رنگ های دیگر قدرتمند ظاهر می شود اما به تنهایی رنگی ملالت اور است و در کنار رنگ خاکستری افسردگی می اورد ، به جای اینکه باعث ارامش گردد.

می توانید امتحان کنید و اتاق به رنگ خاکستری و قهوه ای را تجسم کنید .حتی در ذهن تان حاضر نخواهید بود از در چنین اتاقی وارد شوید و مدتی خودتان را در این اتاق سنگین و بی روح تصور کنید .

دراین اتاق نیز خواب شما کمتر از 6 ساعت خواهد بود .کسانی که رنگ اتاق شان خاکستری است تمایل دارند که بیدار بمانند و در اینترنت گشت و گذار کنند .

پس اگر رنگ مورد علاقه تان خاکستری یا طوسی است بهتر است که رنگ مناسبی برای اتاق تان استفاده کنید و از این رنگ به عنوان رنگ جانبی در کنار ان استفاده کنید .

 

ترکیب رنگ کالباسی ، توسی و بنفش

این رنگ مناسب دختران است و اکثرا چون به رنگ طوسی و صورتی علاقه دارند ، از این رنگ برای وسایل خود استفاده می کنند .اگر چه رنگ بنفش پر انرژی است ،اما خنثی بودن و سرد بودن رنگ صورتی به نوعی ان را خنثی می کند ، و صورتی می تواند به عنوان رنگ قالب این اتاق در بیاید وبا سایر رنگ ها ترکیب گردد .

 


  • ۹۷/۰۷/۲۱
  • سورنا کارپت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی